knixat kroppen rätt

Naprapatbesöket avklarat på fm.
 
Det var ett bra tag sen jag var dit. Över ett år sen. Men livet kom emellan. 
 
Iallafall så fanns det lite att jobba med. Både efter i söndags när jag testade litet fritt fall från höskulle och sånt jag gått och dragit med ett tag.
 
45 bokade minuter blev en timme gott och väl. Hon är bra på så vis att hon inte släpper iväg en förrän hon gjort vad hon kan. Man får valuta för pengarna med andra ord. Nästa patient kom medan jag var där inne och hon tänkte knata raka vägen in för hon trodde att det var ledigt. Och jag hörde när jag satt ute i entrén och drog på mig skorna att "visst var det väl kvart i elva, så jag inte hörde fel". Men ursäkta mig då, tänkte jag. 
 
Sprang igenom affären på vägen hem. Mjölk och bröd skulle jag ha och kanske lite fläsk eller bacon (tänkte på fläskpannkaka nu när hönsen börjat värpa). Då visade det sig att de hade förmånligt pris på vitkål och gul lök så nu måste jag göra kålsoppa igen. Haha. 
 
De hade billigare pris på isterband också. Sååå kanske att jag testar Farfar Hebbes makaronilåda med isterband nån dag snart. 
 
Men jag måste städa ur kylskåpet nu. INNAN jag plockar in varorna. Då är det tur att det är kyligt ute så man kan ställa kassen kvar på trappen så länge. Jag ställde den i en hundbur för annars har jag väl nån spekulant som snokar och äter upp maten för mig. DET vore inte så bra. Varken för mig och sonalyckan för då blir vi utan mat och inte för hundmagen som absolut inte behöver kryddiga isterband och salt bacon. 
 
Tulpaner är vackra även i sitt förfall. Den här buketten har stått sig bra länge. Det är väl tack vare att jag har rätt kallt där de står. 
 
Nähe, städa kylskåpet nu då.... huhu. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0