Upp som en sol ...

Och ner som en pannkaka.
 
Ångesten knackade på häromdan. Sa att vi inte hade hängt på ett tag. 
 
Det gav mig nån jäkla baksmälla i kroppen och det kändes segt att jobba igår. Det blev inte ett dugg bättre av att det strulade så jag inte hann in på fm o köpa mig nåt att äta i affären. Det var visst nåt ljushuvud som glömde tanka jobbarbilen kvällen innan (hrmm säger inga namn men det börjar på M). 
 
Mitt i detta började exet plötsligt skriva på messenger när jag for runt o jobbade också. Han satt visst plötsligt och tänkte tillbaka 20 år. Allt pga att han hade sett nån tjej gå med ett barn i en bärsele. Han nämnde att han kom ihåg hur jag hade sytt en bärsele som jag sen hade E i medan jag fixade i trädgården. Och att han hade kastat bort allt bara.
 
Hmmm. Liiite sent ute med den insikten kanske. 
 
Jag blev irriterad på hur han tycker sig ha rätten till att närhelst han har en svacka så ska han få jamsa om hur han inte värdesatte mig nog eller nåt annat.
 
Nä, men du fick sååå många chanser. Långt efter att jag borde slutat förnedra mig själv så inbillade jag mig att livet skulle bli underbart till slut. 
 
Jag svarade bara lite kort att bärselen har jag kvar, den är inte bortkastad iaf.
 
Och dörren tillbaka är stängd nu. Det sa jag inte, men jag tänkte.
 
Åkte o handlade efter jobbet. Usch. Så trött. Skulle köpa hem grejer till smörgåstårta som E önskat när hon kommer hem. Min hjärna ville knappt samarbeta. 
 
Julafton på söndag. Julkänsla nollkommanoll
 
 Sista passet innan jul ska strax avverkas. Jag har bestämt att idag ska bli en bättre jobbardag än vad igår var iaf. 
 
Ja just ja. I förrgår när jag skulle byta om och åka hem så hängde en påse på mitt skåp.
 
 Det var fjanten som hade fått en julklapp från förra matte och husse. ❤ 
 
Ny dag - nya äventyr ...
 
Gäsp och godmorgon (eller nåt)

Kommentarer
Postat av: Marie

Skickar dig en kram och önskar dig en bra arbetsdag!

Svar: Tack. Den kan jag behöva. Går sådär än så länge :S
Kalla mig M

2017-12-22 @ 08:28:31
URL: http://mamafeelings.blogg.se
Postat av: Stina

Du är för snäll som ens svarar när han håller på! Själv skulle jag ignorera eller svara nått elakt😈 Hoppas karamellerna dög åt Fjant 😘

Svar: Jag ignorerade de dubbla vinkningarna 😂😂 räcker inte det menar du 😉
Kalla mig M

2017-12-22 @ 12:45:12
Postat av: Stina

Du är för snäll som ens svarar när han håller på! Själv skulle jag ignorera eller svara nått elakt😈 Hoppas karamellerna dög åt Fjant 😘

Svar: Fjant har inte fått smaka än. Jag sa att det var en julklapp så han är studslycklig o bara väääntar på tomten mest hela dagarna.
Kalla mig M

2017-12-22 @ 12:45:13
Postat av: marianne cargus

Men karlar..har han inte fattat att han är ute ur leken? Det duger väl inte att kommma med sånt nu...suck!

Förresten tänkte jag på hur rätt du har om J, i dag....han jävlas med mej för att ha mej kvar....varför i h-e vill han inte hjälpa mej med de saket jag behöver hjälp med, om han nu är så angelägen att bli av med mej,?? Jo för han vill inte bli av med mej...
Idag slog det mej att det är hans sätt att hålla mej kvar....

Svar: Karlar ja. Sent ska syndaren vakna säger de ju. Men jag tror att i mitt fall så vet han inte vad han vill ens.
Kalla mig M

2017-12-22 @ 22:35:53
URL: http://marresmams.blogg.se/
Postat av: marianne cargus

Ser att du svarat på min kommentar men ser varken kommentaren elller svaret 😟

Svar: Så brukar det bli för mig hos dig. Kan gå flera dar innan jag får se
Kalla mig M

2017-12-23 @ 16:05:56
URL: http://marresmams.blogg.se/
Postat av: Marianne

Skumt.....men nu ser jag :)
God fortsättning på julen

2017-12-25 @ 13:15:32
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0