annandag

Halkade runt hela jobbkvällen igår. Det regnade och var ett par grader plus. Detta ihop med en väldigt mkt kallare vägbana gjorde att allt liksom glaserades med ett lager av is. Till och med gruskornen hade en glasering av is. 
 
Jag kom ihåg att få med mig broddarna så jag gick hyfsat stadigt hela kvällen. Det gjorde inte mina kollegor. En av tjejerna hade ramlat ett par gånger redan innan rasten vid 16.30. 
 
Däremot var det lurigt i svängarna. Det var några vändor där jag trodde att jag skulle få kolla lite närmare på dikena. 
 
Idag snöar det så jag misstänker att väglaget kommer vara ännu lurigare idag. Det får ta den tid det tar att komma runt. 
 
Jag såg världens finaste motiv att fota igår. Hmmm, hade jag med mig kameran då? Nä, såklart inte. Och att försöka ta med mobilen funkar inte riktigt. Det var så vackert över de översvämmade ängarna mot kyrkan. Kyrktornet var upplyst och en massa ljuskällor speglade sig mot vattnet. Jag tog en mental bild iaf. Jag önskar att jag hade kunnat dela den med er bara. Jag försökte fota med jobbmobilen men sen hade jag inte riktigt tid att kolla närmare på resultatet och när jag fick gå hem för kvällen så hade det runnit ur mitt minne. 
 
Snart dags att åka mot jobbet igen för ännu en halkig kväll på vägarna. 
 
Men som de säger: Hellre gå på isen och ha det glatt än gå i lera och sörja. Och med mina broddar monterade så är jag beredd att hålla med. 
 
E hade haft en kompis över när jag var på jobbet. Den här kompisen hade en liten ulltuss med sig. Fjanten tyckte att den var jääääättelääääskig till att börja med. Men sen hade de haft ganska kul ihop. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Fy för att vara tvungen att vara ute på vägarna i det väglaget...här är det bara regn och 5-6 plus nu...

2017-12-27 @ 17:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0