Onsdag

Det finns ett talesätt att om man ligger sömnlös om natten så är det för att man är vaken i någon annans dröm.
 
Tydligen var jag väääldigt vaken i någons dröm inatt för jag kunde då fasen inte sova. Inte förrän mot morgonsidan ramlade John Blund förbi. Så dags då. Jag hade lovat att skjutsa brorsbarnen till dagis idag eftersom brorsan hade lyckats dubbelboka sig.
 
Men men, jag kom upp, skjutsade sonen till stan o bussen och sen vidare till brorsan för en kopp kaffe innan alla lämnade mig och de två yngsta som skulle till dagis. Nu har jag hunnit lämna dem och shoppat hönsmat och blomlökar på granngården. Nu inväntar jag biljettsläpp vid 10. Tänkte försöka få ett par biljetter till 2 nov när Hammerfall spelar på Katalin i Uppsala. 
 
Sen gå o lämna ett pack ägg hos syrran om hon vill ha och sen invänta att svägerskan kommer hem på lunchen. SEN åker jag hemåt med sonen igen. Han slutar 11 så hinner till stan lagom till 12 med bussen. Då slipper han byta buss o ha sig. Win-win. 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Undrar vems dröm jag figurerar i i natt?! Jag har aldrig hört det talesättet...
Så du agerar chaufför...ja det är också ett sätt att umgås :)

2017-08-26 @ 05:28:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0