Lördagskväll

Facebook är vad man gör det till. Utifrån vad jag har för vänner som i sin tur interagerar med övriga fb och utifrån vad jag själv gillar och följer för sidor och människor. 
 
Ibland poppar då i mitt flöde såna här bilder upp där man ska titta på ett antal alternativ och sen välja den man känner sig mest dragen till. 
Just den här sidan var nog första gången jag såg men hursomhaver, jag valde en bild. Och sen följde jag länken som angav vart jag kunde läsa om vad de olika korten symboliserade.
 
Man kan tycka precis vad man vill om sånt här. Ibland känner jag ingen som helst lust att ens titta på bilderna men ibland gör jag som sagt var det. 
 
När jag scrollade fram svaret för den bilden jag valt så började jag skratta lite nervöst igenkännande. 
 
Säga vad man vill. Och nu läste jag inte så noga på vad de övriga bilderna hade för budskap mer än det som stod allra närmast den bild jag valde och där kände jag inte alls igen mig sååå ... 
 
Jag har helt medvetet valt att ännu inte säga vilket kort jag valde. Mest för att ge dig en chans att välja ditt kort utan att påverkas av vad jag valde. Men du ska få veta alldeles strax. Direkt efter dessa bilder från min lilla utflykt på kvällskvisten där jag och kollohunden var till sjön (en av oss badade) och plockade ihop en handfull bär. Hjortron var plan ett. Blåbär var plan två men det fick bli vildhallon som plan tre.
Kollohunden visade att han behövde lite koppelträning. Han är oftast lös eftersom han inte försvinner iväg efter djur och håller sig kring mig när vi går här hemma. Men nu var han mer än lovligt ouppfostrad och gjorde tjurrusningar i kopplet så fort vi skulle förflytta oss. Han har rätt lätt att fastna i tics och just nu är det springaspringaSPRINGA som är underbart igen. Så då fick det bli lite vänta i stillhet-övningar medan jag gjorde avstickare i hallonsnåren. Och påminnelser om att inte dra till så man nästan drar omkull sin matte med cykel o allt när det var dags för förflyttning.
 
Tillbaka till budskapsbilderna. Jag valde bild 4. Den ligger skönast att betrakta i mina ögon och som av en händelse så direkt jag öppnade upp bilden i datorn, såg det ut som om fågeln rörde sig.
 
Och budskapet var klockrent. Det är verkligen så jag känner det. Som att jag håller på att upptäcka en helt ny verklighet och att jag nånstans inser att den funnits där inom räckhåll för mig hela tiden. Tanken på det får det verkligen att hisna och pirra i magen. Jag känner mig verkligen som att jag för första gången kan sträcka ut vingarna och fånga luften inunder dem. 
 
Ja det blev ett litet missinasseninlägg. Nåt annat som också blev lite såhär missinassen är tårtan jag slängde ihop. orken fanns inte där förrän nu ikväll. 
När man är stor får man äta vad man vill. Jupps

Kommentarer
Postat av: marianne

Jag tror jag gått ur den grupp där jag såg liknande kort, eller så har jag bara stängt av aviseringar från den.
Duktigt att plocka bär, jag ids inte ens plocka hallonen som fyller halva skogen.

Svar: Orken tog slut sen så det var förspilld kraft i slutänden tyvärr. Eller ja, hönsen tacka o tog emot.
Kalla mig M

2017-08-16 @ 21:48:44
URL: http://marresmams.blogg.se
Postat av: marianne

Men gav du bären till hönsen???? Toka!

Svar: Orken tog ju slut + typ rötmånad = De var inte längre så trevliga om man säger så.
Kalla mig M

2017-08-17 @ 22:31:58
URL: http://marresmams.blogg.se
Postat av: marianne

Meeeen....frysen?
Jaja, hönsen fick fin mat

Svar: Det var rensandet som jag inte orkade göra ju ;)
Kalla mig M

2017-08-18 @ 09:03:13
URL: http://marresmams.blogg.se
Postat av: marianne cargus

Haha...nä ok, det är inge roligt

2017-08-18 @ 17:35:23
URL: http://marresmams.blogg.se/
Postat av: marianne cargus

Haha...nä ok, det är inge roligt

Svar: Nä det är ju inte det.
Kalla mig M

2017-08-18 @ 17:35:29
URL: http://marresmams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0