+/-

E är hemma över helgen. Det är en positiv grej.
Mycket annat känns mindre positivt.
 
Jag är så trött efter 3 dagars mjukstart på jobbet. Var till läkaren idag efter 1 timmes jobb. Blev där i över en timme. Positivt med väl avsatt tid för koll av måendet. 
 
Jag gjorde MADRS-test 3 poäng bättre än förra veckan. Positivt.
Negativt är att förra veckans ŕesultat var 31 och alltså sjukt mkt på en skala med maxpoäng 45 och där 0 är allra bäst. Men idag var det alltså 28. Det går kanske åt rätt håll. 
 
Prover som jag tog hos barnmorskan visade alla negativt vilket alltså i det här fallet är en positiv grej. Jag har ingen STI (sexually transmitted infection). Något som kändes viktigt att få kolla upp iom omständigheterna.
 
Förkylningen och hostan håller i sig. Inte positivt för fem öre. Fick Mollipect utskrivet. Främst efedrinet jag var ute efter. Känns som jag knappt kan andas. Det hostdämpande till natten kan jag klara med receptfritt. 
 
Jag brukar inte gilla höstens intåg. I år känns hösten mest bara likgiltig. Jag är likgiltig. Det spelar liksom ingen roll med nånting. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0