Hur man brer en smörgås med katt i huset

Att försöka göra sig en ostmacka är inte det lättaste i det här huset. Tre bortskämda katter som alla tre anser sig ha första tjing på osten. En kollohund som påstår att han är hungrig 24/7.
 
Tänk er synen. Som ett gammalt dataspel där man skulle laga nåt som nåt monster raserade,  eller ställa hinkar under läckande rör, eller fånga tegelstenar ...
 
Jag plockar fram ost och smör. Lyfter ner en katt och sen en till. Tar brödet ur brödrosten och motar ner en katt från bänken vid osten. Lägger brödskivorna på skärbrädan och motar bort en katt. Motar bort en till katt medan jag snubblar över hunden och hämtar osthyveln. Motar bort en katt när jag brer mackorna. Motar bort en katt när jag klickar på en klick marmelad. Motar bort en katt när jag skär ost. Ger några ostsmulor i kattskålen på andra sidan rummet och snubblar på hunden på väg tillbaka till bänken. Tappar ostsmula på golvet, behöver inte städa upp den. Tar mina mackor till bordet och motar bort en katt som vill ha mer ost. Motar bort en till katt som smyger försiktigt på mina mackor ...
 
Ja jäklar vilket dårhus. Men de är ju söta ändå. 
 
Snart ett kvällspass på jobbet. Hooray eller nåt ditåt. Trött som en gnu men det får gå. Sen blir jag ledig i 7 dagar. Kommer förvisso sova bort dem men ...
 
Jag städade åt piipsen idag också. 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Herregud vilket jobb för att få en macka:) Här är inga katter på bordet eller bänken när det är människomat på gång, knappt ens i köket faktiskt

Svar: Haha ja men det är väl mest för att de känner att jag inte orkar sätta gränser just nu. Och prästost är nog det godaste på denna jord (om du frågar djuren).
Kalla mig M

2016-11-15 @ 23:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0