Hiss eller diss

Vaktelägg
 
Sååå pyttiga. 
Ser ni att vaktelhönan hade slut på färg i skrivaren ena dan? Två hönor två olika nyanser på äggen. Den ena lägger mer brunfärgad botten och den andra mer grönfärgad botten.
 
Ser ni exakt VAD jag använt som äggkartong?
Pyttepytt.
Jag fick en idé för ett tag sen som jag fotade men sen blev bilderna liggandes i kameran.
 
Jag gjorde strutar av cellofan (hur f-n man nu kan få för sig något sånt då det är ett jävulusiskt material att försöka jobba med), och fyllde dem med vaktelägg. Skrev små söta tag's och knöt fast. 
 
Vad tycker ni? Som presentidé? Hiss eller diss?
 Som jämförelse: Ett vanligt hönsägg och vaktelägg.

Kommentarer
Postat av: Marianne

Hiss om du frågar mej....men det ser ut som godisar hihi
Nu blev jag ju jättesugen att skaffa vanktlar...hmmm

Svar: Ja, de är mysiga. Men de flesta skulle nog egentligen säga att jag har för trångt åt dem med min lilla bur. I vaktelgruppen på fb förespråkar de betydligt större utrymmen. Det får bli till våren. Har redan börjat skissa på en utebur modell trekantig kaninbur. Men ett par tre (som jag har) nöjer sig uppenbarligen i en papegojbur inomhus. Får ju ägg :).
Kalla mig M

2016-11-29 @ 20:23:58
Postat av: Mikaela

Bra men jobbigt om ett ägg går sönder :P

Svar: Vaktelägg är svårare att knäcka än vanliga ägg men jag tror att det isåfall skulle vara samma sorts äggröra som när folk råkar krossa vanliga ägg som de köpt på lösvikt i papperspåse. ;)
Kalla mig M

2016-11-30 @ 09:40:43
URL: http://orsin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0