Kvällsnöje

Tog kollohunden i spårlina och lät honom spåra efter räven. Jag fick mig en redig promenad över stock och sten, genom busk och ris. 
 
Det fanns ingen klar början eller klart slut men vi knatade tills det blev viktigare att käka bajs och dricka ur bäcken än att faktiskt spåra. Då avbröt jag och sen hade jag en riktigt trevlig och avslappnad hund som låg och väntade på mig medan jag plockade en bukett liljekonvaljer. 
 
Han var  nöjd och belåten när vi sen vände näsan hemåt också. Ända tills vi kom upp på gården och han såg att unge herr J hoppade studsmatta. Oj oj oj, då var det ingen trött hund längre... 
 

Kommentarer
Postat av: marianne

Jag hittade inget inlägg på bildbloggen om hunden, bilder fanns det ju men stod inget om vems den är eller varför du har den och för hur länge?!

fin träning att traska inne i skogen

Svar: En länk till hennes blogg inbäddad i texten. ;) https://dansamedhundar.wordpress.com/2016/04/04/kelpie-pa-kollo/
Kalla mig M

2016-05-23 @ 13:46:51
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0