Genom tid och rum

För ett tag sen rasade min kökssoffa ihop. Idag fick jag hjälp av herr J att limma ihop den igen och så skruvade jag åt skruvarna lite bättre också så nu håller den ett tag till. Men iaf så var soffan full med grejer efter farmor. Faktum är att jag nog inte plockat ur den något alls sen jag liksom tog över soffan. Mestadels vävgrejer såsom gamla skedar och solvar som säkert faller sönder bara man tittar lite för noggrant på dem. Men i en kartong låg det lite trasigt skolmateriel efter min far och faster. Den första läseboken fanns med till viss del. På försättsbladet har min fasters lärarinna gjort en liten anteckning till min farmor. 
'Till Lisbets mamma
Köp Lisbet en flaska Idozan A. 
Det är järnmedicin. Hon verkar 
så trött i skolan. Ni ser väl till 
att hon får sova tillräckligt.
7-8 åringar behöver 12 timmars
sömn, så det är lagom att lägga
henne kl 7. Hon kan vara 
hemma ett par dagar från 
skolan. Det blir nog lagom att
 hon kommer tillbaka på måndag.'
 
 
Jag var tvungen att googla lite på Idozan eftersom jag aldrig hört talas om det. Kanske inte så konstigt då det avregistrerades som läkemedel ett år innan jag föddes. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0