Första barfotadagen

Bildbloggen uppdaterad för den som är nyfiken. Klicka här för att komma dit.
 
Idag var första riktiga barfota i gräset dagen för i år. 
 
Jag tog några bilder på mina lyckliga smutsiga fötter.
Jag behövde verkligen jorda mig. Absolut bästa sättet är att borra ner tårna i marken. 
 
Mot kvällningen tog jag ponnyn på en barbackarunda ner till byn. E tog kollohunden i band och följde med. När vi vände näsan hemåt igen så svängde jag in på gräsvallen och vågade mig faktiskt på lite trav och några travtaktiga galoppsteg fast jag inte hade nån sadel att känna mig trygg i. Ja rent larv egentligen kanske men jag är lite feg sådär. Nu var ju E med och även om hon inte skulle kunna göra ett förbaskade dugg för att förhindra en eventuell avramling så gjorde det mig modigare. Gammelhunden orkade inte följa efter utan han vände hemåt igen ganska omgående.
 
Barbackaridning är också ett bra sätt att jorda sig. Eller iallafall att landa i själen lite grann. 
 
Jag klappade ju ihop lite grann igår och den här extradagen hemma (för att jag glömde friskanmäla mig i tid) var precis vad jag behövde. Bara skrota runt och ladda mina mentala batterier. Det har varit en bra dag med solsken, frisk luft och massa goa djur omkring mig. I morgon är det jobbdags igen. En heldag med utbildning (inbillning kanske). 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Jaaaa äntligen, som jag har längtat efter värmen och nu är den här :)

Det krävs en del balans och följsamhet för att rida barbacka i alla gångarter, tänk att jag till och med har hoppat barbacka....oops men det är 6-7 år sen....

Svar: Ja o han vänder ju på en femöring den där ponnyn när han får för sig nåt sånt.
Kalla mig M

2016-05-04 @ 00:37:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0