det var den helgen det.

Vi åkte till sjön och provade fiskelyckan igår. Övertaggad kollohund ville såklart bada. Ricko ville också få bada. Ingen av dem fick bada. Det var för kallt i vattnet helt enkelt. 
Det var egentligen herr J och unge herr J som skulle fiska men jag ville också haka på och det fick jag.
Med mitt första kast lyckades jag direkt få bottennapp med vassdraget. Det var ingen annan råd än att vada ut i vattnet på stenarna som var strax under vattenytan ut till den stora stenen som syns i bakgrunden av bilden här nedan. Där fick jag loss draget och kunde stå en stund och kasta. Sen på tillbakavägen hittade jag inte samma stenar och lyckades få kanten av kängan under vatten. Huvva så blött det blev. 
Det blev inget napp. Tror att det var för kallt helt enkelt. De var inte hungriga. 
 
Idag var det jobb på fm och sen åkte jag och hälsade på ponnyskruttan. Hon skulle vara lite fisig och inte komma och hälsa först. Men när jag mutade med maskrosrosetter uppdragna ur gräsmattan så kom hon på andra tankar. 
Tänk att hon skulle funka så bra som barnponny. Det har funnits stunder när jag tvivlat. 
 
Mot kvällningen när jag satt vid tv:n så hörde jag små tassande steg i köket. Det lät inte riktigt som nån av hundarna. Och katten klampar inte så när han går ...
En crappy mobilbild. Kollohunden tyckte att det var fruktansvärt att alla sorters löst pack släpps in på det här stället. Det borde minsann vara klädkod. 
 
I morgon ledig dag. Men det finns massor att göra här hemma. Iom separationen måste det nu göras en värdering av fastigheten innan banken tänker räkna på några siffror alls. *suck*
 
Och eftersom vi i alla år levt som om vi varit gifta och lagt slantarna i en hög och sen betalat räkningar och köpt saker så är det lite svårt att avgöra mitt från ditt. Vi måste alltså värdera alla pryttlar på ett ungefär och försöka dela upp det i likvärdiga högar. *dubbelsuck*
 
Allt det här ger mig fruktansvärd ångest och det stjäl en hel massa energi från mig. Det blir väl bra till slut men när jag inte ser nån ände på det för stunden så känns det blä.

Kommentarer
Postat av: Anki

Hoppas det löser sig lika bra som det gjorde när jag och Jesper separerade, vi fick också göra en värdering på huset. Sen var vi överens om mycket när vi gick skilda vägar så många blev chockade. Respekt mot varandras önskningar så löser det sig, det ska kännas bra för er båda.
Älskar dig min älskade syster! ❤️ Styrkekramar i massor..

2016-05-16 @ 10:05:49
Postat av: marianne

Jag trodde huset var ditt arvegods?! Hoppas ni kommer överens om saker ni köpt gemensamt, men ni verkar ju vara vänner så det ska väl funka.

Har du kattlucka eller hur kom hönan in?

Låter liiiite kallt att plurra i sjön, men hundarna bryr sej i te så mycket, Leo har badat flera gånger redan, vill han så kan det väl inte vara för kallt? Så tänker jag...hihi

Svar: Vi köpte huset gemensamt av dödsboet för 19 år sen. Nej ingen kattlucka men dörren stod öppen så då gick hon in. Vad gäller badandet så ville jag inte att de skulle hoppa i o sen sitta bundna o bli nerkylda o lösa hela tiden så hade de fastnat på en krok eller 2.
Kalla mig M

2016-05-17 @ 11:30:31
Postat av: Marianne

Ja det beror självklart på vad som följer efter det eventuella badet....Leo springer sej oftast torr efter badet så då är det ju inga problem för honom

2016-05-18 @ 18:38:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0