Vårbruket är igång

Jag fick ett ryck och fixade iordning en vårplantering vid trappen idag.
 
Jag köpte hem lite växter från Blomsterlandet när jag ändå var till V-ås igår. Två olika sorters salix med videkissar bland annat. En sort som har svarta kissar blev jag förtjust i.
Mobilkameran ville inte fokusera på kissen tyvärr.
 
Två vita julrosor och en bellis hoppade också ner i varukorgen.
Penséerna köpte jag på Granngården förut en dag. Hann bara rädda dessa två som är på bild. De övriga fyra fick en grundlig beskärning utav hönsen.
Nåja, de hinner nog blomma de också. Bara aningens lite senare. 
 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Frigående höns är en bra ursäkt att slippa stressa med plantering i krukor...Jag gillar att pyssla och påta med blommor och blad, men tiden....den räcker inte till så hönsen är en bra ursäkt; )

2016-03-29 @ 09:52:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0