Söndag helguppdatering och fotobomb

Det får nog bli en hyfsat tidig kväller ikväll. Trött som jag vet inte vad.
 
Huvudvärken håller mig stadigt sällskap. Blah. 
 
Igår var jag o hämtade kärran hos brorsan. Idag var jag o hämtade hö hos min farbror med den lånade kärran. Jag bytte ett gäng nybakade muffins mot en rundbal med prima hö. 
Hans hund Nalle fick en påse med godis. Gott gott sa han o ville ha mera mera.
 
Hönsen ruggar o mina pysselgener kan inte låta bli att samla på de fina fjädrarna. 
Lilla Gullefjun kan inte förlika sig med att mamma inte vill veta av henne så varje kväll sätter hon sig såhär och gömmer huvudet så gott det går mellan fjädrarna på mamma Ebony. 
Jag är inte helt 100 på att Gullefjun faktiskt är en höna för syrran har betydligt mindre kam och slör. Tänker att 4 tuppar kan hämma en ensam liten tuppkyckling kanske så den blir lite sent utvecklad? 
 
Kände för att stretcha hårrötterna så har snott ihop några hårt lindade snurror på skallen.
Kanske blir en o annan lock imorgon sen.
 
Nä nu ska jag natta pållarna o sen blir det sängen känner jag. 
 
G'natt
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vad jag tyckte om fotot med ägget & fjädern :-) Som svar på din kommentar hos mig, jag har toppenkollegor men tyvätt befinner sig problemet på högre nivån :-(

Svar: Så tråkigt att höra. Jag hoppas du får ordning på allt. Ett trist bemötande stjälper mer än det hjälper. Finns det nånstans du kan vända dig för att få bot mot de beska kommentarerna? Facket? Man får spela in konversationer utan den andres vetande. Tänkte om det skulle kunna funka som bevismaterial och få bukt på problemet. Kram
Kalla mig M

2016-03-13 @ 23:46:20
Postat av: Miss Baby Peaches

Ser ut som supergoda muffins!
Och vovven är SÅ söt!

2016-03-14 @ 16:07:23
URL: http://babypeaches.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0