Demons

Tankar som snurrar.
 
Existensiella sådana.
 
Om tillhörighet och utanförskap.
 
Jag har lätt för att ställa mig utanför och observera. Jag ställer mig också utanför ibland för att jag inte känner en självklarhet i att få ingå. 
 
Men ibland vet jag inte om utanförskapet är inbillat eller faktiskt. Om jag läser av signalerna för starkt och allvarligt. Om det bara är tanklöshet hos andra eller om det är utstuderad finess.
 
Jag är inte dum i huvudet. Naiv och blåögd ibland, jovisst. Men jag kan lägga ihop ett och ett. Frågan är bara om det är filosofi eller matematik som är ämnet. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Helen

Här var det hög igenkänningsfaktor - skulle kunna ha varit jag som skrev dessa rader

Svar: När jag mår dåligt och är i obalans så är det lätt att jag hamnar i de här känslorna och tankarna. Inget jag önskar någon annan så det känns såklart tråkigt att du kände igen dig i texten. Samtidigt som det känns skönt att veta att jag inte är ensam.
Kalla mig M

2016-03-19 @ 08:13:10
URL: http://franminvraavvarlden.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0