Some days

Idag blev det en sån dag. Eller nej. Kvällen blev en sån kväll. Blaha-känsla inom mig. 
 
Viljan och orken krockar med varandra. Och min mentala startmotor krånglar. Då blir det lätt så.
 
Power Big Meet i grannstaden. Jag ville åka dit och lufta kameran. Men nånting inom mig sölade o segade så det blev inte så. Arg på mig själv. Det blev en filmkväll med dotra istället. Zootropolis stod på menyn.
 
Meatloaf har spelat i skallen ikväll. Tankarna har plågat mig med minnen från memory lane. Jag vill inte må bajs men jag antar att vägen till inre frid går över rocky roads (inte sötsaken då). 
 
Om allt går väl så är det inte långt kvar innan det blir smått under min surhöna. Beräknat kläck på söndag sisådär. Spännande. Hoppas hon får rejäl utdelning för 7 veckors ruvande äntligen. Jag har inte lyst äggen så det är överraskning deluxe som väntar. Maximalt 10 piips kan det bli.
 
Räven slår sina lovar runt lite nu o då. Senast igår fick kollohunden nys på'na. Han tog upp spår men 5 meter bredvid smet hon iväg medan han bakspårade istället. Tokfrans. Jag stod o såg hennes flykt genom hästhagen o han bara följde doftspåret bakåt helt blint.  Nåja. 
Han är ju söt iaf, min lilla chokladpralin som jag fått låna på långtidslån.
 
Och han kommer o spelar pajas o vill trösta så fort jag är ledsen. Han är nåt i särklass helt klart. Tack S för att jag får äran att låna din lilla knashund. Han är precis vad jag behöver för min sargade själ. 
 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Spännande med kläcket, några små bör det väl bli iallafall:)

Det gör nog inte så mycket att hunden gick åt fel håll....räven vet att den finns där och blev bortjagad för denna gången

2016-07-09 @ 14:49:41
Postat av: Anonym

Varsågod! Han är din till evigheten <3

Svar: Haha tack. Tror jag ;)
Kalla mig M

2016-07-10 @ 21:11:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0