En vecka

En vecka utan sociala medier. Ja mer eller mindre iaf.
 
Förra torsdan åkte jag med min vän M till Ödeshög vid Vätterns strand för en långhelg i upplevelsernas tecken.
 
Vi har qi gongat, mediterat, vandrat i bokskog och granskog, målat och samtalat om stort och smått, ätit gott och lärt känna andra människor.
 
Det var riktigt dålig mottagning på vandrarhemmet där vi bodde. Jag tog det som ett tecken och släppte mobilen helt under de där dagarna. Sen när jag kom hem så var det fasta nätet nere så då fortsatte jag med internetfrånvaron utan problem.
 
Det kan hända att jag förblir osynlig ett tag till. Beroende på nättillgång. Men jag klagar inte.
 
Ikväll var jag på allsång i stadsparken med syrran. Det var trevligt. 
 

Kommentarer
Postat av: Helen

Det är skönt med dom där små pauserna. Häromdagen lämnade jag min mobil hemma när vi åkte iväg, dottern tittade förskräckt på mig och undrade hur jag skulle klara mig mitt svar blev - Jag ska ju vara med dig och pappa hela dagen, då behöver jag ingen mobil. Även dottern lämnade sin mobil hemma och vi upptäckte att vi klarade oss alldeles utmärkt

2016-07-08 @ 22:35:26
URL: http://franminvraavvarlden.blogspot.se/
Postat av: Marianne

Det är inte fel att släppa mobilen ibland...det låter skönt det du gjorde i stället ;)

Svar: Det var det också. Tyvärr var det allt för lätt att ramla tillbaks i gamla vanor när jag väl började
Kalla mig M

2016-07-09 @ 14:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0