Du får väl komma ner om det blir värre ...

Att inte kunna hantera psykisk ohälsa. Bakslag deluxe idag. Jag har sovit. Sovit sovit SOVIT. Jo korta stunder är jag vaken. Men kroppen, sinnet är trött. Alltså sover jag idag.
 
Farsan kom över nyss. Med ett ljus som tack för kattvakteriet. 
 
Anklagande ton på rösten i frågorna. Vem sköter djuren? Har du ätit nåt...
 
Låt mig va. Låt mig slippa känna skam över att jag inte orkat städa köket på ett par dar. Låt mig slippa känna skam över allt som är ogjort. 
 
Men framför allt. Att säga att jag ska gå ner till honom om jag mår sämre ... hmm näe, säkert sagt med oro men näe. Mår man dåligt i själen så gör man inte så. Jag gör inte så. Jag ber inte om hjälp. För jag är uppfostrad att få klara mig själv. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Även om jag inte sover som du, så känner jag igen mej....Jag vill inte bli störd när jag mår som sämst, blir bara stressad, arg och irriterad om någon pockar på min uppmärksamhet.

2016-07-31 @ 09:22:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0