Nej fy sjutton

Idag är ingen bra dag.
 
Inte alls nån bra dag.
 
Ångest och tungsinne.
 
Suckar och hjärtklappning.
 
 
 
Jag känner mig ensam, liten och rädd. Jag fryser inifrån och ut. 
 
Jag känner mig som ett vilset litet barn, på en stig i mörka skogen utan att veta vilket håll som leder hem. Vägskälet ger mig inga ledtrådar. Stigarna ser exakt lika skrämmande farliga ut. 
 
Jag längtar hem. Hem till värmen och ljuset. Hem till en stor varm famn att krypa upp i och bli vaggad tills gråten stillar sig. Hem till trygghet och kärlek. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: marianne

Usch....jag har också en sån period med tunga dagar,
Kram

2016-02-09 @ 09:20:22
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0