sur surare ...

Morr och mutter...
 
Hata kylan. Hata bilar som flödar bränsle och surar ner sig om man råkar glömma att de måste gå en stund vid förflyttning i kall väderlek.
 
Japps, audin är sur. Och jag är sur för att audin är sur. Och audin är sur för att jag är en tankspridd nöt som glömmer att det inte går att bara starta bilen och flytta den 10 meter och sen slå av tändningen direkt. 
 
När jag skulle hämta sonalyckan vid bussen så startade jag bilen, gick ur för att skrapa rutorna och bilen dog. för att sen inte vilja starta mer. Jag kände ju när jag startade den att den luktade sur bil men kunde inte koppla ihop ett och ett och få det till två. 
 
Så tekniskt sett är jag sur på mig själv för att jag är glömskare än Doris i hitta Nemo. Jäkligaste är att jag var tvungen o krypa till korset och ringa herr J o be om hjälp att skruva ur tändstiften så den slutar vara sur. Jag har lite hang-ups när det gäller att skruva med tändstift på nåt så dyrbart som en bilmotor. Det är lagom kul att råka skruva gängpaj där.
 
Om nån vill veta mer om fenomenet sur bil så klicka här ---> vetja.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0