safety first

Kollohunden gillar inte att man pillar på hans ädlare delar. Kollohunden vill få sköta det själv men med viss övertalning så får jag på nåder hjälpa honom. 
Nästan så man kunde tro att de utgick från kollohunden när de skapade looken till Hannibal Lecter i "När lammen tystnar".
Ett stort tack till E som tålmodigt fotat när jag bett om bildbevis på våra förehavanden.
Vi måste ju ha bildbevis att visa matte. Kanske borde sända ett till veterinären också. Haha. 
 
Munkorgen är för att han är en sån sort som reagerar först och frågar sen. Jag vill slippa ha DEN diskussionen varje gång också. Räcker med den där jag förklarar tålmodigt att jag inte är ute efter att göra saker värre.
 
När vi sen är klara med tvättandet och smörjandet så gosar vi en stund. Lite godis och klapp o så bara myser vi i soffan. Jag tror att den stunden väger upp för allt det andra. Han har inte så bråttom ner direkt.
Helt ärligt tror jag att han tänker: vad får man inte utstå för att få mami helt för sig själv i soffan en stund.
 

Kommentarer
Postat av: Stina

Åh han glömmer och förlåter fort lilla pralinen! Duktiga killen! Fortfarande imponerad över hur duktig han var hos veterinären!

2016-12-27 @ 22:32:35
Postat av: Stina

Åh han glömmer och förlåter fort lilla pralinen! Duktiga killen! Fortfarande imponerad över hur duktig han var hos veterinären!

2016-12-27 @ 22:32:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0