...

Ty fusan så kallt det var där ute. Det blev ingen lång runda. Dels för kylan men mest för att han var lite varm om ena baktassen när jag skulle kratsa hovarna. Jag försökte klämma o känna o lät han gå runt mig på långrep men jag såg ingen direkt markering. O efter att ha gått runt i snön så var han inte lika varm längre. Så jag tog en kort runda och då kändes han inte riktigt ren mellan varven. Så nåt skit är det. Men har han sträckt sig i hagen vid bus? Eller har han nåt annat skit på G. Jag får hålla koll och så ska han få sova inne ett tag. De går ju ute på lösdrift normalt sett. 
 
Började röja lite i stallet också. Det ser för D-vligt ut på ren svenska. Men kylan gjorde att jag inte orkade så länge som jag hade kunnat gjort annars. Kalla fötter och kalla händer är ingen höjdare. Då kan man inte riktigt göra nån nytta.
Suddig mobilbild 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0