Dan före dopparedan

Man kan roa sig och man kan roa sig.
 
Vad roar man sig helst med såhär dan före dopparedan? 
 
Man kan åka till djursjukhuset i Falun med kollohunden som tydligen slickat sig så noggrant att han irriterad pungpåsen och fått fukteksem. 
 
Nåja hellre en svälld pungpåse pga eksem än pungbråck. Något som tydligen ska vara väldigt ovanligt på kastrater enligt veterinären.
 
Kollohunden skötte sig med bravur inne på undersökningsrummet. Väntrummet däremot innehöll en del skumma typer (läs hundar) som verkligen behövde skällas ut. 
 
Jag besparar er bilden på den djupt olyckliga kelpien med tratten PÅ huvudet.
 
2 ggr om dagen ska han nu tvättas med klorhexidin och sen smörjas med hydrokortison. 
 
Det fanns en oral behandling också men vi börjar såhär. 
 
Vetten var osäker på om han skulle gå att behandla med salva dock efter att han markerade mot min hand när jag skulle visa upp problemet. Men det var mer situationen just där än vår relation som matte och hund för han finner sig i vad jag gör om jag bara tar det på rätt sätt. Inte pang bom. 
 
Ja så min dag i städa och fixandets tecken blev inte mkt med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0