All in

För ett tag sen beställde jag hem lite grejer till mig själv. 
 
Mumbo jumbo kanske en del väljer att säga om saken. Jag vet inte alltid själv vad jag tycker om det. Men jag vet att jag vill hitta en balans i mig själv. Jag har alltid känt mig dragen till naturen och djuren. Min vän M sa en gång till mig att hon förknippade mig med jordemor och livets träd. Inte jordemor i benämningen barnmorska utan mer som en klok gumma eller nåt. Jag vet också att jag landar o känner lugnet inom mig när jag får påta i jorden, gå i skogen, krama ett träd, springa barfota över gräset och stenarna.
 
Iallafall, jag beställde hem lite grejer och idag kom paketet. Wihooo.
 
Älskar att de klistrade på ett hjärta på adresslappen.
 
En av de saker jag beställde var den här kortleken.
Den tänker jag sätta mig ner och känna lite på och se vad som kanske ploppar upp. 
 
Som ni kan se i hörnet av bilden så kom en annan kortlek också medi beställningen. Men när jag höll i båda för en stund sen så var det alltså den här som drog mest. 
 
En magnet som har ett nog så viktigt budskap fick också komma med.
Så sanna ord till mig som har levt livet lite för fort och för mycket ett tag.
 
Minns ni hur jag skrev ner en dröm förut där jag kunde känna förnimmelsen av att ha hört en låt, så starkt att jag nästan kunde ta på känslan?
 
Det har hänt igen. För några dagar sen vaknade jag och hörde ekot av Guns'n'Roses - Patience tona ut medan mitt sinne vaknade till liv.
Rätt häftigt ändå. Hur nånting vill låta sig sägas. Och funkar inte det ena sättet så testas ett annat sätt. 
 
Sen är det bara jag som ska tolka mina egna budskap också ... 
 
Uppenbarligen betyder musik väldigt mycket för mig. Jag vet ju det. Jag älskar att sjunga. Jag har inte alltid haft modet att sjunga hej vilt hur som helst men jag har ändock alltid gillat att få ta ton. Så nu ikväll anmälde jag mig till en kör i V-ås. Huvva. När jag har en kör hemma i hålan. O körledaren bor i samma del av hålan som jag. Haha nåväl. Jag kanske kan göra det riktigt rejält och gå på två körer samtidigt. Först ingen alls i hur många år som helst och sen bara all-in. Gick väl i kören på mellan- eller högstadiet senast. 
 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Nu blir jag spänd på att få höra om hur du gör med kortleken....

Svar: Än så länge har jag mest bara känt på den. Tittat igenom alla korten och så. Men tanken är väl att man ska kunna göra "readings" alltså typ som att spå eller vad man ska kalla det. Jag har bara testat att blanda korten och kupera och sen ta upp det översta kortet och se vad det säger. Första kortet var en val som bröt vattenytan och kortet kunde alltså betyda att man ska göra något annat. Det där som inte hör till vardagen. Byta miljö eller liknande. Onsdagskortet blev en blixt. Jag har bara smakat på vad som vill sägas mig. Att höja/ändra min energinivå kanske. Jag ska läsa i manualen hur jag kan tolka kortet nu när jag går och lägger mig.
Kalla mig M

2016-12-07 @ 23:32:04
Postat av: Marianne

Så spännande:) du måste berätta ofta om detta

Svar: Hmmm okej. Jag ska försöka få till nåt inlägg ibland då. :)
Kalla mig M

2016-12-08 @ 21:55:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0