Senaste ...

För att variera min blogg lite... ja för att blanda ut mitt klagande om trötthet och apati så slänger jag upp en lista.
 
 

Låt du hörde: Vet inte namnet men rätt säkert nån koreansk.
Film du såg: Harry Potter och de vises sten
Mat du åt: Sushi
Kram: E, igår
Puss: Kodjo, kollohunden ;) mänsklig minns ej
Känslan: Trött
Resa: Öckerö (om inte gårdagens shoppingtrip till V-ås räknas
Glädje: I går, random saker
Dröm: I natt jag drömde ... om nåt jag inte minns nu men tror det var om djur
Person du träffade: Sonen när jag skjutsade honom i morse till bussen
Personen du pratade i telefon med: Herr J
Personen du fick sms av: Chefen
Gången du åt 7-eleven korv: Aldrig tror jag
Gången du var utomhus: För en stund sen
Gången hela din familj åt middag tillsammans: Hmmm tough one, tyvärr alldeles för länge sen
Saken du köpte: Fransk träskruv 
 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Vad roligt aha...men du, vad ska du ha den franska träskruv till? Rastgården för hönsen?
Vad har du för raser? Hedemora är det väl iallafall? Araucanan är hon ren?

Svar: Ja det var fler än en fransk träskruv såklart i förpackningen men ja de är tänkta till hönsgården. För närvarande är det två hedemora en av var och två blandisar araucana och nåt okänt också en av var. Tanken är att jag ska bygga två eller tre burar som går att flytta även om de kommer bli tunga som bly eftersom stommen är i metall och ursprungligen ramar som snöskotrar levererats i. De ska jag klä in i nät och i ena kortänden ska jag bygga ett litet krypin med tak och väggar samt rede och sittpinnar. Det är där den franska skruven kommer in i bilden. jag tänker att om jag borrar ett hål i ett av stagen så kan jag fästa träverket mot metallen genom att skruva i en fransk från metallsidan och mot träet så att säga. Får rita upp en skiss tror jag.
Kalla mig M

2016-04-27 @ 23:08:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0