Missinassenblogga

Jag behöver öva på närvaron i nuet.
 
Lättare sagt än gjort. Att aktivt stanna upp och fokusera. Fem andetag. Hur svårt kan det va? 
 
Tydligen alldeles jättesvårt. För jag glömmer bort det. Hela tiden.
 
Jag har hämtat hö. Idag igen. Snart har jag hämtat de balar som var. Bättre att de ligger på mitt höloft än hos min farbror.
 
Man skulle ju kunnat tagit alla på en o samma gång kanske ...
Men jag misstänker att farbror blå hade haft nåt att tycka om det konststycket.
Helt ärligt är en hö och en halm i mesta laget på en o samma gång.
 
Den här tiden på året kliar det i mina trädgårdsfingrar. Jag hittade en så fin inspirationsbild i en trädgårdsgrupp på fb.
Kanske att jag plockar fram o gjuter lite betong imorgon. Jag har experimenterat med några egengjorda mönster till plattor. 
 
O nu G'natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0