Måndagstankar

En dag i lathetens tecken.
 
Kollohunden är tillbaka och han väckte mig okristligt tidigt. Men eftersom han kom sent igårkväll och det blåste kallt som F så blev kvällsrastningen snabb som attan. Alltså behövdes det tömmas ut lite på morgonen. Sen blev det snabbfrulle o tillbaka till sovrummet. Buren för honom. Missbelåten kollohund med arrangemanget men jag ville inte hångla vid halv sju-tiden på morgonen och han har sån kärlekskramp mest heeela tiden. 
 
Sen har jag skrotat runt inne o ute o kollohunden har skrotat för sig. Han roar sig så fenomenalt bra på egen hand.
 
 
En rishög på gården innehöll visst prima mellanmål i form av kattexkrementer. O sen undrar han varför jag inte vill hångla. 
 
Jag vill göra massor. Tyvärr finns det ingen startmotor. Fortfarande. Det gör fysiskt ont i hjärnan. Det är så svårt att förklara men tankarna känns sega att tänka och jag går runt med konstant sirapskänsla i skallen.
 
Jag har en tanke och plan för att bygga hönsburar. Typ sommarrastgårdar för att hålla raserna separerade o ev få kycklingar. Men orken ... 
 
Glömde ringa vc om läkartid - igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0