hundvakt, ledig dag och kycklingbilder

Ledig dag och solen verkar vilja vara med och leka. Igår var det bara blött och emligt alltihopa. Även om jag efter en stunds slummer i soffan kunde masa mig ut på en promenad med hundarna. Ja, jag är ju hundvakt åt Inna. Igår ringde hon äntligen, matte, efter sin operation som hon gjorde i måndags. Jag började nästan tro att det inte hade gått vägen eftersom att jag inte hade hört något ifrån henne.
 
Idag är det en dag med nerverna på utsidan. Jag är lättretlig och allt som inte går min väg på en gång är jobbigt. En  nervig tervueren som rantar kring benen så fort jag rör mig en millimeter är inte optimalt en sån dag. Men vi övar lite på passivitet och "bara vara". E som varit hemma med henne när jag jobbat om dagarna säger att om man rör sig lugnt och sakta så går det bra. Hum humm jag som är van att få röra mig explosivt och snabbt när jag kommer på nåt som ska hämtas eller göras. Haha mindfulness på fyra ben typ.
Tittar man noga kan man se var hon och lillemans bakhov hade närkontakt av tredje graden häromdagen. Men men, när man inte har vett o förstå att man inte hänger i hasorna på hästarna så blir det så. Hon lärde sig snabbt att hålla säkerhetsavstånd på 10 meter minst. 
 
Hon är med överallt, och fort går det. Häromdagen skulle hon prompt in i det som ska bli unge herr J's rum. När jag sa åt henne att gå ut igen så lyckades hon trampa med baktassen på ett skoskrapsgaller och haltade runt nån minut. Igår vid promenaden så fick hon vara lös mestadels och hon drullade ner i bäcken och i ett dike för hon hade för bråttom och inte såg sig för. Jag trodde faktiskt att hon hoppade med flit ut i vattnet i bäcken men hastigheten hon höll för att komma upp igen gjorde att jag förstod att hon inte alls hade tänkt bada. Hon såg bara fel på marken och andmaten som låg på ytan av vattnet. Hon vaktar sin mat noga men kan inte äta utan sällskap och går ifrån matskålen ifall man inte står kvar i samma rum och tittar på henne när hon äter.
 
Nåja, hon flyttar hem igen så snart matte blivit pigg nog att få komma hem och kan ta hem henne.  
 
Jag var tvungen o ta några bilder på kycklingarna när jag släppte ut dem i morse. De var visst törstiga hela bunten och samlades vid vattenhålet. 
Visst är han ståtlig, min fina hedemoratupp. 

Kommentarer
Postat av: Annsoh

fina bilder! :) vad händer idag :)?

Svar: Ptja, eftersom att jag har en sån där dag där jag är lättirriterad så tänker jag göra så lite som möjligt. Möjligen att jag försöker varva ner med kameran i handen på en upptäcksfärd men det är inte säkert.
Kalla mig M

2015-09-03 @ 11:26:18
URL: http://nouw.com/annsoh
Postat av: Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Söt hund :)

Svar: Ja det är hon. Jag är bara hundvakt åt henne medan matte är på sjukhuset.
Kalla mig M

2015-09-03 @ 21:58:16
URL: http://blogg.anniesfotografier.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0