spending money

Sov halva dan innan jag kom igång.
 
Tog resten av dagen innan jag kom iväg till stan. Det gapade tomt i kyl och frys och hönsen var typ helt utan mat.
 
Sladdade in på Granngårdens parkering med 20 minuter till godo innan stängningsdags. 
 
Ute på tag-själv-lagret så lastade jag på en hönsbas och en havresäck och kom på att jag skulle ha lite pellets också till kaminen. O så stod den där.... Ordinarie pris hade varit 1999:00 nu kostade den bara 599:70.
 
Ja jag kunde väl såklart inte låta bli då. 
 
Sååå en styck hundbur fick följa med hem också. Ett stort åbäke i plast och jag höll på att slå sönder den det första jag gjorde när jag hade lastat den på kundvagnen. Balanserat den uppepå allt annat jag skulle ha.
 
Killen i kassan konstaterade att jag kunde det där med att packa iallafall. Hahaha jag fattar iiiiinte vad han menade.
Jag kom ut med grejer som tillsammans kostade mindre än vad buren i sig själv hade kostat i ordinarie pris. 
 
Jag köpte en fröblandning på rea också. För viltfågel på viltåker. Men jag tänkte att jag kunde strössla ut det i hönsgården och däromkring. Fågel som fågel liksom. Sen om det hinner gro är ju en annan femma. 
 
Nå, vad ska jag då med en hundbur till kan man undra. Ja, hunden är inte första tanken faktiskt. Nej, jag tänkte mig att jag kan ha höns däri om jag till exempel ska låna ut några eller ha med nånstans. Då har de en rejäl bodel och sen kan jag ha kompostgaller som en liten utebur. Typ så iallafall. 
 
Ebony tog en tur ute i det fina vädret idag och sträckte på benen lite innan hon återgick till att ruva på ägg. Jag trodde nästan ett tag att hon tänkte strunta i dem sen men så låg hon där igen rätt vad det var.  
 
Buskatterna har så roligt med varandra. Jag fick ett gäng busbilder på dem idag också. Men den här får räcka för nu.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0