torsdag

Det sista jag gjorde innan jag for till jobbet var att gå ut till hönsen och då fick jag se att den lilla kycklingen som jag var säker på var en höna låg död. Orvar hade blivit instängd i stallet ihop med hönsen och hästarna inatt så kanske var han den skyldige eller så hände det bara ändå. 
 
Trist hursomhaver att den som var mest värd att spara dog. Det kunde väl ha varit en tuppkyckling istället. 
 
I morgon är jag ledig. Då ska jag äntligen till naprapaten. Jag har så förbålt ont i min högerarm. Eller ja, axeln är ursprunget till smärtan men nu har det blivit ont överallt i armen tycker jag.
 
Jag var inte riktigt lika trött och ur form ikväll som igår iallafall men vid det sista besöket brann det i proppskåpet och jag lackade ur lite grann på brukaren och hen fick en mindre utskällning för att hen började härja om nåt som hen sett på uppdrag granskning och fått för sig att det var el i madrassen och i täcket och vi (personalen) var med på det. Hen lät arg och bråkig på rösten och till slut rann det över och jag sa att det är inte roligt att hjälpa nån som låter på det viset. Jag härmade röstläget och upprepade vad hen just sagt. Sen skämdes jag för att jag låtit mina personliga känslor ta över så att jag inte var så professionell. Men min kollega tyckte att jag hade skött det bra och sagt rätt saker och jag nådde visst fram iallafall för sen var det någorlunda tyst på brukaren och inget mer gnäll hördes på resten av besöket. Hmmmm
Ja ibland poppar en säkring eller två i mitt proppskåp. Inte ofta men det händer. 
 
Jag och min kollega för kvällen konstaterade också att vi inte ska jobba ihop. Inte så att vi på något vis inte trivs ihop eller jobbar dåligt tillsammans utan för att det så ofta händer saker på våra pass. Ikväll fick vi ett larm om att en person ramlat. I lördags fick vi också larm om att en person hade ramlat. Men vi sa båda två att det var kul o se hur förflyttningsutbildningen som vi båda var på i tisdags faktiskt hade gett resultat för vi hade båda tänkt till innan vi började med själva uppresningen av personen och vi använde hjälpmedlen på optimalt sätt för att underlätta för oss själva. 
 
Strax dags att krypa till kojs. Ska bara natta några pållar först. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Har du hönsen tillsammans med hästarna?
Jag har alltid hört att de inte ska vara tillsammans...de loppor och löss höns kan få går visst på hästarna och ska vara svåra att bli av med....det är vad jag hört

Härligt med naprapaten, man blir som en ny människa

Svar: Jag har hört samma. Det blev så som nödlösning eftersom jag så gärna ville ha de där flygfäna i våras. Hönshuset är ju klart men inte hönsgården så de håller sig inte i nya logementet utan går tillbaka till stallet som de ser som sitt hem.
Kalla mig M

2015-11-07 @ 19:35:30
Postat av: Marianne

När vi gjorde nytt hönshus, lyfte vi över de varje kväll i nån vecka samt gav all mat där och det tog nån vecka sen hade dom förstått.

2015-11-14 @ 09:01:14
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0