inatt jag drömde...

Ja, jag vet inte om jag har så mycket att skriva om. Jag har jobbat och sovit sen sist - typ.
 
Igårkväll hade jag något som jag ville skriva om men jag var för trött för att orka sätta mig och nu minns jag inte vad det var. :/
 
Jag drömde jättekonstigt inatt som var. Jag drömde att hönshuset hade blivit flyttat av herr J till skogen och där stod det så fint placerat mitt på en liten ö för det var sankmark precis där också. Men så kom herr J och sa till mig i drömmen att räven hade varit framme och härjat för jag hade glömt att stänga dörren om dem till natten så alla kycklingarna var döda och många andra också. 
 
Jag grämde mig lite men insåg att jag fick skylla mig själv. Sen fick jag se att tuppen hade ett rejält sår på benet. Benet såg ut som bakbenet på en katt eller nåt. Så kom farsan och fick se tuppen och han började bråka om att jag misskötte hönsen eftersom tuppen hade blivit biten. Jag var ju tvungen att se till att de var instängda så de inte blev skadade sådär. 
 
Sen såg jag hönsen gå ute i hästhagen men de såg ut som får först. Då såg jag Ebony med sina två små kycklingar och jag blev glad att de hade klarat sig undan attacken ändå. Jag blev så glad att jag lyfte upp kycklingarna och visade herr J. Sen släppte jag ner dem på marken igen för de ville inte sitta kvar hos mig. Tyvärr såg inte herr J att jag gjorde så utan han råkade backa över den ena kycklingen med hjulet på bilen han satt i. Jag skrek NEEEJ men han hade hört att jag sagt både nej och ja och inte fattat vad jag menat sa han. Kycklingen verkade leva ändå för jag kände hjärtslagen och för en kort sekund ville jag tro att den skulle klara sig men så började inälvorna välla ut ur den lilla magen och jag insåg att det var kört och fick därför halshugga den med en spade.
 
Sen minns jag inte om det var något mer i drömmen men det kan ju räcka nog så kanske. Undrar om det är mitt dåliga samvete för att jag inte orkar med mig själv ens just nu. Än mindre alla andra.
 
I morgon är jag ledig och som det ser ut just nu så kommer en kollega över med sin son och kikar på Gnistra pruttponny. Om hon faller dem i smaken så ska de låna henne ett tag sen. Det kan nog bli bra både för Gnistra och grabben som behöver daglig ponnymedicin för att må bra. Och jo, modern är väl införstådd med Gnistras små egenheter. Det är så bra ordnat att hon är inte så lång över havet och alltså kan hon också ta en eller annan dust med pruttponnyn utan problem. 
 
Så nu borde jag gå och sova så jag orkar upp i morgon. Eller så borde jag försöka hitta köket så jag kan släppa in dem på en fika iallafall. 
 
Eller så sitter jag bara här i soffan och fortsätter inte orka nånting. Det är ju också en plan.
 
Idag föll de första snöflingorna för säsongen. Brrr så onödigt. Det blev genast mycket kallare i luften fastän termometern säger typ samma temp som tidigare i veckan.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Men usch vilken dröm!!!
Du är nog orolig för dina kycklingar, hur många fåglar har du nu?


Svar: Hmmm få se nu... 2 vuxna hedemoradamer, svarta blandrashönan och tuppen, 3 unghönor, 6 ungtuppar och 2 kycklingtuppar = 15 djur allt som allt.
Kalla mig M

2015-11-24 @ 08:54:19
URL: http://marresmams.blogg.se
Postat av: Marianne

Är du med i nån höns-grupp på FB?

Svar: Nej jag har inte varit det men funderar på att gå med i nån. Gick nyss med i en äggrupp. Tänker om utifall man kanske kan hitta några avelsägg till våren.
Kalla mig M

2015-11-24 @ 08:55:01
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0