inatt jag drömde

Jag drömde att jag plötsligt var gravid och födde en liten bebis. Jag hade själv inte vetat om att jag var gravid och min mage hade inte växt särskilt mycket. 
 
Det var lite konstig förlossning bara, för utan att jag visste hur så hade jag som en fylld ballong i min hand. Däri var min bebis men den var inte riktigt redo att födas än. Men jag kunde öppna såpass att munnen, näsan och ögonen syntes och den plirade med ett öga på mig mellan varven. Sen var det dags att den föddes och jag låg ner på gräset på en äng utan nån hjälp men allt gick bra och den ville ammas direkt. 
 
Sen kom jag på att jag måste va mammaledig och då sket sig ju nattjobbet i sommar. Då fick jag ångest att alla skulle tro att jag undanhållit graviditeten med flit. 
 
Sen vaknade jag och kände faktiskt sorg över att det bara var en dröm. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0