Fördelen med ...

att somna på soffan och sova gott där i princip hela natten är att när man väl vaknar så är man pigg och är det då dessutom vackert väder ute så kan man få för sig att frukosta hästarna extra tidigt.
 
När jag stod och kikade ut genom köksfönstret medan jag väntade på att vattenkokaren skulle bli klar så fick jag se ett rådjur som krumbuktade sig i hästhagen som ligger längst bort från huset. Kompisarna stod strax utanför och tittade på. Sen när jag gick ut till hästarna så hörde jag från skogen hur det lät. Först trodde jag att det var duvor som levde om alldeles förfärligt men insåg snart att det nog var ett orrspel jag fick höra. Och innan jag var klar att gå in igen så hade tranorna landat i ena hästhagen också. Och rådjuren gick kvar på gärdet. Saker att glädjas åt och må bra över.
 
Det ser ut som att det kommer bli en fin dag idag. Jag ska snart följa E till V-ås och sen åker jag hem igen. Tänker inte vänta kvar till klockan tre i eftermiddag för att hämta hem henne. Då åker jag hellre en gång till då istället. Nackdelen med att ta såna här test i en annan stad på en helg är att skolbusskortet inte gäller. 
 
Dessutom kan jag inte stanna kvar eftersom jag kommer att få främmande på förmiddagen. En liten hästtjej kommer över och vill borsta och rida lite shettis. Det är något som jag lovat henne sen länge men det har inte blivit av.
Det här brevet fick jag av henne för ett tag sen. Närmare bestämt i oktober. Men nu så... ska hon väl äntligen få en dag med pållarna.
 
Jag var tvungen o kolla upp hur ett orrspel faktiskt låter och jo, det var definitivt ett sådant jag hörde. Hmmm undras just hur långt iväg de var. Om man skulle orkat upp riktigt tidigt och försökt få se det irl.
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva Trillian

Vilka naturupplevelse du fick i belöning för din tidiga morgon :)

2015-05-09 @ 15:09:08
URL: http://provtyckningar.blogspot.se/
Postat av: Marianne

Det är en härlig känsla att vara ute i naturen när den vaknar, jag minns alla sommarnätter man vandrat hem genom hagar i gryningen...och vi red ofta i gryningen också...

2015-05-10 @ 20:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0