1 maj

Lite baksmälla tror jag. Två besök dagarna efter varandra på vårdcentralen. Båda aningens ansträngande för psyket. 
 
 
Läkaren förlängde sjukskrivningen en månad till. Utan att egentligen diskutera så mycket med mig. Han läste vad psykologen skrivit sen dagen innan.
 
Jag har kommit på att jag vill be fk om att börja med arbetsträning istället för att bara plopp börja jobba. Känns som det vore bättre. När jag pratade med mina arbetskamrater igår på jobbet så höll de med mig tror jag. Ja, jag var dit efter läkarbesöket och lämnade Newbodygrejerna. Jag blev kvar flera timmar. Det kändes bra att sitta där och prata med dem. Men det tog på krafterna också. Jag var rätt färdig när jag kom hem sen. Vi grillade lite och sen gjorde jag iordning och tog en runda med pållen. Det var ungefär vad jag fixade med igårkväll. Ingen brasa, ingen cruising, inga besök hos vänner som flera stycken hade bjudit oss att titta över till just dem. 
 
Herr J åkte med grannen på lite cruising. Jag såg när han blev hämtad för just då var jag på väg ut på gärdena på hästryggen.
 
Idag har jag fixat lite med en rabatt jag påbörjade häromdagen. Men orken fanns inte riktigt. Det är snurrigt i skallen idag. Låg energinivå på mig. Så sen hamnade jag i soffan och somnade av en stund. Fastän E satt i andra änden av soffan och surfade på youtube och spelade musikvideos för fulla muggar. 
 
Och jag kom just på att jag glömt ta min medicin idag. För andra dagen på raken. Igårkväll tog jag halv dos för att inte tappa nivån helt. Men det här håller ju inte. Jag har dem på köksbänken för att jag ska kunna ta dem lätt. Men nejdå, jag missar ändå. gaaaahhhh what to do.
 
Jag behöver nog hemtjänst som kan komma och säga åt mig att jag ska ta min medicin. Så som jag gör när jag jobbar. Åker hem till folk med dåligt minne o frågar om de tagit sin medicin. 
 
Födelsedagsbarnet fick ett maffigt tuggben dagen till ära. Jag tror att han har tuggat i sig det nu. Han höll på rätt ihärdigt tidigare idag där ute på gräsmattan.
 
Btw, om man lagt ut en annons på blocket och det endast går att maila till säljaren borde den inte svara då tycker man. Visserligen skrev jag aldrig mitt mobilnummer eftersom det ändå inte går att nå mig på mobilen när jag är hemma. Men ett enkelt mail där man endera säger att varan är såld eller ett bekräftelsemail att jag har första tjing på grejen och när vill jag komma o hämta.

Kommentarer
Postat av: Stina

Ajaj, inte bra att glömma medicinen =(
Skönt du fick en månads sjukskrivning till - ta hand om dig nu !

Svar: Idag kom jag ihåg iaf
Kalla mig M

2015-05-02 @ 16:53:10
URL: http://billiejean.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0