O boy vilket vackert väder, solen skiner idag

Jag älskar våren men våren kräver väldigt mycket utav mig.
 
Efter en liten stund i trädgården där jag rafsade lite bland jordgubbsplantorna, drog bort lite gammalt torrt i landet och gallrade ur två prydnadsbuskar med sekatören så var jag helt färdig. Så trött i huvudet och kroppen.
 
Jag hade också låtit pållarna få komma över till sommarhagen eftersom det är mindre geggigt där och mer sol.
 
Det uppskattades och det var en samling muntra pållar som bockade och tokrusade mellan hötuggorna innan lugnet lade sig i hagen. 
(höet nästan uppätet när jag tog bilden)
Jag tänkte tanken när jag gick in för att vila mig på soffan att jag kanske borde ha flyttat ett stycke svart olycka.
 
Jag hann inte mer än slappna av så hörde jag ett frust från utsidan av huset. Det lät väldigt nära för att komma från hagen. 
 
Jo mycket riktigt. Vad skådade mitt norra öga när jag kikade ut genom köksfönstret.
*suck*
Nån endaste gång kunde hon väl överraska mig positivt.
 
Hum ser att vad som göms i snö kommer upp i tö. Dags att städa gården. Det har visst samlats pantflaskor i rabatten. Hur de nu hamnat där. 
 
Nåja, en morot senare så var ordningen återställd och en snopen pålla fick se sig förpassad till lervällingen igen.
 
Nu tänker jag ta den där tuppluren på soffan och så hoppas vi på att inga fler pållar ramlar ut mellan trådarna. De är ju iofs lätta o hitta när de helst stannar till vid fågelmaten. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0