En timme med kameran

Efter att E övningskört in till stan i morse så stannade jag till efter hemvägen och luftade kameran en stund. 
Det är inte lätt att fota med lång slutartid om man inte har stativ eller nåt annat att stödja med. En av de få bra bilderna på det forsande vattnet.
 
Som vanligt ville jag fota mitt favoritställe. Båtplatsen som är så vacker när den speglar båtarna i vattnet.
Den här båten är min absoluta favorit där den ligger halvt i vattnet.
Perfekt när vattnet ligger blankt som en spegel.
Lite kedjor som håller fast båtarna så ingen kommer på tanken att stjäla dem.
Plötsligt fick jag sällskap av den här krabaten. Han (eller hon) kvittrade kavat och blev mäkta förvånad när jag visslade tillbaka ett svar.
Bussen fastnade också på bild. I två uppsättningar till och med. 
 
Något jag velat fota ett bra tag nu och som jag haft en bild i huvudet på hur jag vill få det att se ut är tåget. 
Jag väntade bra länge på att ett tåg skulle svischa förbi men icke sa Nicke.
 
Inte ens när jag försökte provocera genom att ställa mig på spåret och ta bilder så lyckades jag tajma in tågtidtabellen. Förrän jag åkte till nästa braiga fotoställe. Där hann jag inte mer än ur bilen så ...
 
Jag fick slänga fram kameran och fota över biltaket för att ens hinna fånga det på bild. 
 
Nästan exakt rätt vinkel och allt. Rätt lok var det också. Gillar de gamla som har lite karaktär.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0