Dagen idag

En låg dag idag.
 
Jag sov till lunch och då blev jag väckt av telefonen. 
 
Huvudvärk och det känns som att den är ögonrelaterad. Jag spänner mig. Jag har bara haft de här glasögonen ett drygt halvår så jag tycker inte att det borde bero på styrkan. Däremot kanske det har att göra med att jag är oerhört känslig för om glasen blir smutsiga. Minsta lilla solk på dem och jag känner mig irriterad och trött i ögonen. Och då drar jag paralleller till de gamla jag går hem till i jobbet. Deras glasögon kan vara så det knappt går att se igenom dem men de reagerar inte. Inte förrän jag putsat upp dem och de plötsligt ser att de ser så mycket bättre. 
 
Jag vet en orsak till mitt låga mående. Jag har bara sjukintyg till idag men läkartid först på torsdag. Och jag måste ringa samordnaren och lägga upp framtiden. Idag då helst.
 
Blärk, jag är inte taggad alls. Men att gå hemma för länge är inte heller bra. 
 
Jag vet inte vad som är vad. Vad som fortfarande är ursprungsdepression och vad som är biverkningar av medicinen. Jag vet inte om den hjälper eller om det är bortkastad tid. Jag vet bara att jag har noll energi.
 
Nä idag är ingen bra dag.
 

Kommentarer
Postat av: Kristin Hylén

Förstår dig!! Hur länge har du varit sjukskriven och vad finns det för "plan" för dig att kunna jobba igen?
Jag jobbar 75% nu och det funkar ok, är sååå otroligt trött bara. Är trött på å vara trött. Kram💐

Svar: Jag gick hem 26 januari.
Kalla mig M

2015-03-31 @ 20:06:13
URL: http://ikristinshuvud.blogg.se/
Postat av: Stina

Hoppas det löst sig med jobb/sjukskrivning - finns det ngn möjlighet att jobba deltid ett tag kanske ?
Själv har jag varit sjukskriven sen början av november och har intyg nu till sista april.
Var inne och jobbade 25% några veckor men fick återgå till hel sjukskrivning =(

Svar: Jag orkade inte ta tag i något ringade idag. Jag somnade istället. Jo, jag vet att det bara är att skjuta upp ångesten en dag till men det är sån jag är. Prokrastineringens drottning.
Kalla mig M

2015-03-31 @ 20:43:50
URL: http://billiejean.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0