Bildbomb på dagens skörd av fotande so far.

Goskatt
Vattendroppar
Akleja
Jag tror att jag hade lite för stor bländare men men...
En pyttig smörblommeknopp
Hålet som något djur har grävt i min stenspiral. Jag hade som tur var inte planterat något däri för iår
Pållar som tröttnat ur totalt på sin tomma urbetade hage
Hej matte, det är faktiskt en grind här där man kan gå in i nästa hage. Öppna upp nu.
När man kryper nära och fotar...
så ser det mycket mer fluffigt och romantiskt ut än...
när man fotar från håll.
Hallå, skulle du släppa in oss eller?!?
Yeeehaaaa let's go och beta gräääääs
tjohoooo
sommardröm
inte så mycket ätbart kvar i vanliga sommarhagen
En pyckling utan rumpfjädrar. Jag har googlat mig fram till att det är araucana som är "rumplösa". De här ska ju vara blandras så jag har ingen aning om vad mer de har i sig.
En annan av pycklingarna som har stjärtfjädrar att stoltsera med
 
Tyvärr har jag något trist att meddela. Det hände redan i pingsthelgen men jag har inte orkat berätta. Ricko den sluggern lyckades komma åt en av pycklingarna så nu har jag bara fyra kvar. Tyvärr tog han den enda helsvarta i samlingen. Jag har varit arg på både mig själv som lät det hända och på hunden för att han inte kan låta bli att jaga o döda. Och helt krasst. Skulle han nu absolut ta en kyckling så kunde han väl valt en av de tre misstänkta tupparna som ser likadana ut. Eller ja, den rumplösa vill jag ju också ha kvar nu när jag insett att det är ett karaktärsdrag för en specifik ras.
 
Nu ska jag samla ihop mig och följa med E till Vås. Hon ska ha återträff med klassen (de som kan och vill). Jag tänker ta med mig kameran och se om jag hittar något som är värt att fota. 

Kommentarer
Postat av: Robex Lundgren

fint

2015-06-08 @ 14:12:34
URL: http://ghgumman.blogg.se/
Postat av: Robex Lundgren

söt

2015-06-08 @ 14:15:23
URL: http://ghgumman.blogg.se/
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Fina bilder!

2015-06-08 @ 14:29:48
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: Eva Trillian

Fina bilder :)

2015-06-08 @ 16:38:46
URL: http://provtyckningar.blogspot.se/
Postat av: Marianne

Min akleja har inte slagit ut än.

De kycklingar jag köpte är araucana...de saknar en ryggkotor så deg är därför dom saknar stjärtfjädrarna, läste jag...de ska vara bra på att värpa och villiga att ruva

Svar: Ja jag läste att det berodde på det. Jag trodde ju när den var liten o nyhemkommen att det berodde på att just den kycklingen fick diarre av miljöombytet och därför hade tappat stjärten. A-fil löste diarreproblemet på en dag. Men rumpfjädrarna har fortsatt lysa med sin frånvaro.
Kalla mig M

2015-06-08 @ 22:32:18
Postat av: Marianne

Usch, jag hatar smörblommorna, dom har tagit över en stor del i hagarna..när jag hade mycket höns minskade de men i år tänker jag ta dö på dom med genom att gödsla

Svar: Jag hade gris ett år i en hage. Allt bökades upp och såg ut som en leråker. Men när det sen fick växa igen så fanns där inte en smörblomma kvar. Nu har jag tyvärr ingen hage kvar just där.
Kalla mig M

2015-06-08 @ 22:35:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0