27/6 2015

Igår fick jag äran att få föreviga det här vackra paret på deras dag. 
 
Sammanlagt blev det 1093 foton och filmer såååå jag har lite att gå igenom. 
 
Det blev en del rätt fina kort även om det alltid blir en hel massa där nån blundar, nån tittar åt fel håll, solen skiner för mycket, skuggor på fel ställen och massa andra saker.
 
Jag är definitivt inte van vid att fota porträttbilder och en mer professionell fotograf fnyser säkert åt alla nybörjarfel jag har gjort. Men alla är barn i början och huvudsaken är att min syster och hennes nyblivna make är nöjda med bilderna. 
 
Efter att ha varit dåligt bortskämda med fina dagar lyckades de få in en fullträff med vädret. Solen sken och det var varma vindar. Sala har otroligt fina grönområden och vi stämde träff i stadsparken. Jag hade kollat ut några fina ställen där vi kunde hålla till. 
 
Till att börja med var de lite up tight och stela men ju längre vi fick hålla på så lossnade det mer och mer.
Min fina syster med sin fina dotter.
Och en bild på far och dotter.
 
Ja, nu har ni fått se en bråkdel av alla bilderna. Det ska bli kul att se vilken bild de väljer till bröllopsannonsen i tidningen. Jag lovar att jag kommer fortsätta bomba med bilder i fler inlägg framöver men det här får räcka för nu.
 
Tekniskt sett är det måndag redan så egentligen var det ju i förrgår jag fotade dem. Alla bilderna är råa direkt från kameran, jag har inte redigerat nån av dem än. 
 
Jag kan väl ändå avsluta det här inlägget med att säga att det lilla projektet som jag och E höll på med blev väldigt uppskattat. Både av bruden och brudgummen samt alla gästerna. Det var en liten film från möhippan. Brudgummen blev lite avundsjuk eftersom han gärna hade sett något liknade från svensexan. 
 

Kommentarer
Postat av: Helen

Fina bilder och jag kan tro att brudparet kommer att bli nöjda :-)

2015-06-29 @ 08:21:53
URL: http://franminvraavvarlden.blogspot.se/
Postat av: marianne

Vara foton :)

Senaste bröllopet jag var på, rullade film från svensexan i princip hela kvällen....om och om och om...kul

2015-07-01 @ 23:23:05
Postat av: Leila

Hej. Jag ska snart fota mitt första. Behöver tips om inne i kyrkan. Kan ju vara ganska mörkt. Och var man ska stå :) är nervös ju

Svar: Jag har nog inga tips. Körde på A o utan blixt o försökte smyga runt o fota. Jag hade E med som assistent o körde 2 kameror. Datorn med så jag kunde tömma minneskortet under kvällen o fortsätta fota.
Kalla mig M

2017-06-29 @ 18:49:38
URL: http://leilasfoto.se
Postat av: Leila

Ok. Har bara en kamera. Den andra är såld. Har du några foton innefrån kyrkan jag kan få se 😀😀😀😀

Svar: Jag tror det ska finnas fler inlägg i bloggen med bilder inifrån kyrkan.

http://grankott.blogg.se/2015/june/brollopsfotografering.html
Kalla mig M

2017-06-30 @ 00:11:39
URL: http://leilasfoto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0