Wiiiihooooo

Jag har gått sta o blitt mormor jag. Haha ja lugn nu. Det är bara min ena hönapöna som ruvat fram ett gäng kycklingar. Nu ikväll så håller de på att kläckas faktiskt. 
 
Jag var ut i stallet och hörde hur hon kuttra på ett annat vis och när jag sen lyssnade mer noggrant så hörde jag även små pip underifrån henne. 
 
Jag var bara tvungen att ta en snabbkik där under för o stilla min nyfikenhet. 6 stycken har hittills hittat ut. Jag hoppas att de klarar sig allihopa och att det inte är en hel hög med tuppar. Hahaha det vore ju just snyggt.
 
Välkommen till världen du lilla gullefjun.
 
Får de nu bara bli lite mer torra bakom öronen så kommer jag att fota, fota, fota kycklingar och bomba bloggen med.
 
För vissa kanske det känns som nåt helt ordinärt men för mig är det så roligt eftersom det är första gången jag har en höna som ruvar fram egna småttingar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0