nattkröken

Man kanske kan kalla det för invänjning eller nåt. Men iallafall så kom jag nyss hem efter ett spontanbesök hos brorsan mot kvällningen. Åkte för o lämna av dotra hos farmor o farfar, slänga sopor och plantera pellisar på farmor o farfars grav. Sen kände jag inte för o åka hem så istället for jag till stan o våldgästa en stund. En lång stund. Det blir lätt så. Lillsnuttan var trött o grinig i värmen där inne o jag gick ut en stund i den svala kvällsluften med henne o så lekte vi en stund på gräsmattan. Jag försöker alltid att avlasta min bror o hans fru o hjälpa till med barnen när jag är dit. För med tre små o två lite större så är det full rulle hela tiden. 
 
 
Tillbaka till invänjningen, jag sov ju bort halva dan o nu är jag uppe halva natten. Nästa vecka börjar allvaret igen och nattjobb sååå...
 
Men nu ska jag nanna kudden för det är en ny dag om några timmar o jag har lovat en liten parvel att jag ska komma tillbaka o äta födelsedagstårta då. 4 år fyller man faktiskt bara en gång. 
 

Kommentarer
Postat av: Helen

Vilken toppenfaster du är och vilken win-win situation - du får bus & mys och föräldrarna lite avlastning <3

Svar: Ja det tycker jag också ;). Nä men allvarligt så vet jag hur frustrerande det kunde vara när mina egna barn var små. O de har tre små där den äldste av dem fyller 4 idag. Tyvärr blir det långt mellan gångerna ibland fast avståndet är kort men livet rusar ibland på i 180 knyck.
Kalla mig M

2015-07-07 @ 07:58:09
URL: http://franminvraavvarlden.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0