om att ibland vara sådär riktigt tokspontan

Ja, jag gör sällan såna grejer. Köper dyra saker utan att först ha vridit och vänt på saken inifrån och ut hundratio gånger först.
 
Men ikväll gjorde jag en sån spontangrej.
 
Helt sjukt.... och jag har lite ångest än faktiskt.
 
Men jag har faktiskt velat ha en alldeles egen dator ett bra tag nu. En dator som jag kan använda all kapacitet själv och inte behöva ta hänsyn till nån annan eller irritera mig på att nån laddat ner en bild som bara råååkat hamna i MIN bildmapp för hundrasjuttioelfte gången. 
 
Så ikväll gjorde jag slag i saken.
 
Huh huh
 
Enda specifikationerna var att jag ska kunna använda den i bildhantering eftersom jag fotar såpass mycket som jag gör mellan varven. Den måste klara att spara stora mängder bilder och jag måste kunna se bilderna hyfsat bra för att kunna avgöra om det är en bra bild eller en rent crappy bild.
 
Massa pengar kostade den men aja, jag lever bara en gång och nån gång ska jag väl ändå unna MIG själv något också. Och när jag för en gångs skull har chansen att kunna spendera på mig själv.
 
Men ni ska veta att jag hade sån ångest när jag kom hem att jag inte kunde titta åt kartongen på en lång lång stund och den stod ouppackad och väntade på att jag skulle landa och våga ta fram den.
 
Men hursomhaver så är det här premiärinlägget på bloggen med den nya datorn.
 
 

Kommentarer
Postat av: Helen

Tummen upp, ibland måste man helt enkelt vara spontan och tänka lite på sig själv

2015-01-22 @ 10:12:00
URL: http://franminvraavvarlden.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0