fredagsmys

Det blåser ute. 
 
Jag skulle släppa ut hunden och fick först knuffa för att ens få upp dörren för vinden låg på så hårt. I nästa stund vände vinden och jag fick hålla fast dörren riktigt hårt för att den inte skulle ryckas ur handen på mig.
 
Äntligen fredag och jobbveckan är över.
 
2 dagar arbetade men det räckte till vill jag lova. Jag känner fortfarande av min nackspärr och olika rörelser under arbetspassen har inte direkt gjort att det smärtat mindre.
 
Just nu är det rätt rörigt på jobbet. Och igår var det en riktigt rörig kväll helt enkelt. Svårt att fatta rätt beslut där och då men jag försökte så gott jag kunde.
 
Och i morse började det inte så bra. Jag lyckades vicka ut halva sockerpaketet på golvet. Fast jag egentligen inte hade tid så blev jag tvungen att först dammsuga upp det. Och sen när jag kom ut och skulle ta bilen som jag hade parkerat under tak på logen eftersom det snöade igårkväll så upptäckte jag att snön som legat PÅ taket hade rasat ner framför utfarten från logen.
 
Blöt, tung snö och redan tidspressad kändes det lagom roligt. Men jag kom ut genom snövallen som hade bildats. Det var en chans att komma igenom. Annars hade jag kanske lyckats hänga upp bilen mitt på vallen.
 
Väl på jobbet så började arbetsdagen med att jag fick ta emot ett larm och sen fortsatte förmiddagen med flera larm. Det var inte förrän på eftermiddagen som det började lugna ner sig och det kändes skönt att jag ändå kunde avsluta jobbpasset med att göra rent två hörapparater och få dem att funka igen så det slutade positivt på alla sätt och vis. En glad hörapparatsanvändare som kan höra bättre igen. 
 
Jag hoppas att jag kan få göra något annat än bara sova mig igenom den här helgen. Jag ska hämta hö till hästarna, det är bokat men jag vill orka göra mer.
Spikmattan kommer bli använd ikväll också. 
Katten uppskattar också spikmattan fast han fuskar och ligger på baksidan av mattan. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0