Inatt jag drömde ...

 
jag drömde om mitt jobb inatt. Typ.
 
Jag drömde att jag hade ett par tre städar under en och samma dag. Och i drömmen alternerade det mellan att jag återberättade i efterhand med att jag stundom var på ena stället och städade och stundom på andra stället. 
 
Iallafall så var jag hos en pedantisk dam. Hon var sur för att jag inte kommit förrän på eftermiddagen för hon vill alltid ha städen på förmiddagen. Nu gick hon efter och klagade på min städning. Hon flyttade en jättestor fåtölj som jag hade städat runt eftersom det inte gick att komma åt bättre än så. Men hon hittade såklart massor av grus under. Jag blev arg och påstod att hon hade lagt dit extra mycket grus bara för att kolla att jag gjorde mitt jobb och för att sabotera så jag inte skulle kunna göra mitt jobb.
På andra stället var jag hos en man och där var det också surt. Av samma anledning. Jag hade inte kommit i rätt tid. Han ville också haft städen på förmiddagen. Men det är lite oklart vad som var problemet vid själva städningen. Men jag vet att jag fick hämta extra såpa och så hade jag tagit av mig mina handskar men orkade inte ta på mig några handskar tillbaka när jag handskurade trägolvet. Sen däremellan så beklagade jag mig hos planeraren för att brukarna inte fått veta förutsättningarna inför att jag skulle komma. För min förmiddag hade varit fullsmockad med morgonjobb och en första städ före de här två städarna. 
 
Rätt vad det var så ändrades drömmen och jag var inne på boendet istället. Jag vet inte om det var typ nån förflyttningsutbildning eller nåt sånt för jag var iallafall föremål för att bli flyttad från rullstol till säng. Men jag var plötsligt så trött och brydde mig inte om vad nån tyckte eller gjorde med mig. Så jag flyttades som ett kolli, totalt lealös och så  plötsligt hade jag bäddats ner i sängen och då slog det mig att jag inte skulle kunna slå larm om jag inte längre ville ligga där. För eftersom jag inte rörde mig eller visade någon aktiv kommunikation med de omkring mig så hade de helt enkelt inte satt på mig någon larmknapp. 
 
Tänkvärt att fundera på vad drömmen ville säga mig. Rent spontant direkt när jag vaknade till så tolkade jag det som att jag vänder ut och in på mig för att vara till lags men man kan aldrig vara alla till lags utan det enda som händer är att man kör helt slut på sig själv.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0