En dag i taget

Nytt försök idag att röra lite på mig
 
Ramlade in med fem minuter till godo innan afrodansen skulle börja. En välbehövlig timme för kroppen men huvudet hängde inte riktigt med. För många kombinationer att komma ihåg även om vi upprepade dem gång på gång så kände jag ett tag i mitten att jag blev stressad. Men jag lyckades skaka av mig känslan och dansade mig genom timmen. Det bästa är ändå när det är dags att varva ner och stretcha ut kroppen. Jag känner fortfarande av efter nackspärren och jag kände att jag var stel när det var dags att stretcha nackmusklerna och skuldrorna.
 
Efter träningen svängde jag förbi affären och jag skulle bara sitta kvar en stund i bilen och varva ner lite innan jag gick in. Men på den lilla stunden hann jag bli kall och lyckades såklart få tillbaka min nackspärr. Nästan med full styrka. Tack och lov att jag har en tid bokad på tisdag till naprapaten.
 
Jag använder självskanning när jag handlar om det finns möjlighet för det är så himla bekvämt. Allt packat och klart i påsar när man kommer fram till kassan och ska betala. 
Idag blev det en delavstämning och hon som skulle kolla att det stämde konstaterade att jag hade en hel del frukt och grönsaker i min påse. Och så berömde hon mig och sa att jag var duktig. Haha ja det var ju slut på allt ungefär samtidigt. Delavstämning är inte så farligt. Beroende på hur mycket man handlat så handlar det om ungefär fem varor. Idag var det fyra. Och det stämde såklart. Mig veterligt har jag missat att skanna vid två tillfälllen.
 
Är det bara jag eller känns -5º mycket kallare nuförtiden? Har just kommit in efter att ha nattat pållarna och mina fingrar är som isglassar. Ja okej jag hade bara ett par fingervantar på mig men ändå. 
 
Snögubben i början av inlägget var det första jag orkade ta mig för som projekt när jag nu gick hem från jobbet. Det var under dagarna med tö och snöfall. Han kroknade rätt snabbt i värmen men jag hann få han på bild iallafall innan han blev tandlös och riktigt puckelryggig.
 
Man tager vad man haver. Som några övermogna coctailtomater till ögon och mun. Så får vi se till sommaren om det kommer att växa upp tomatplantor där. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0