njö njö njä

Och så blev det en stunds tystnad på bloggen igen då.
 
Ja, jag har inte orkat med riktigt. Det blev tröttsamt efter julbord och dagen efter när jag stannade kvar hos brorsan och bakade pepparkakor med ungarna och svägerskan.
 
Det tog musten ur mig. Och sen är det lite annat som också suger orken ur mig. Inget jag vill skriva om här och nu. Tids nog kanske.
 
Jag har prokrastinerat i flera dagar också. Måste ju ringa o beställa ny tid hos läkaren. Men jag förmår mig icke. FAST jag vet hur dåligt jag mår och hur lite jag orkar så känner jag mig som nån jäkla simulant så fort jag försöker tänka hur jag ska säga i telefonen. Jag tycker inte om att be om sjukskrivning. Usch och fy. "det är väl bara att skärpa till sig" säger jag till mig själv, fast jag vet att det inte funkar så.
 
Okej, nu tog jag tag i att ringa om en tid iaf. De ringer upp mig ca 15.55 och nu är klockan 13.45 i skrivande stund. Hmmmm ja, vad säger man. 
 
Igår påminde dotra mig om att hon faktiskt fyller år idag. Alltså, jag skäms över mig själv att jag inte ens kan komma ihåg mitt barns födelsedag. Jag hade lovat att beställa en tårta. Tror ni att jag kom ihåg det? Näe, jag har ju inte gjort det. Så jag måste samla ihop mig och åka och se om jag hittar nån på kondis nu. Ja, jag sov halva dagen. Är så förbaskat trött. Svägerskan sa i förrgår att vi kunde träffas o ta en promenad igår typ eftersom de största minstingarna är på dagis till kl 16. Inte sjutton orkade jag samla ihop mig. Jag orkar ingenting. Vill ingenting. Jag fotar inte heller längre fast jag brukar gilla det. Igår satte jag batteriet på laddning iallafall så kanske jag kan förmå mig till det snart. Jag försöker tänka på vad läkaren sa till mig för snart ett år sen. BARA göra saker som är roliga. Nu är jag där igen. Vad är roligt? Och när jag eventuellt vill något så orkar jag inte ta tag i att börja. Min startmotor är paj. 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Vilken fin pepparkakskyrka :)
Även om man blir trött efter så get det energi på ett vis

2015-12-18 @ 10:12:55
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0