livet på landet

Jag har för mig att jag lovade bilder från i måndags. Ja äntligen är de överförda från kameran till datorn.
 
Lilleman fick hålla oss sällskap när vi började fixa med hagen. Odjuren var inte nådiga varken på hästar eller oss tvåbenta. Älskar kvällsljuset. Det blir så fina motljusbilder då.
Mickan i full färd att skruva isolatorer.  Själv höll jag mig till att trassla ut tråd från förvuxet gräs. Blärk så trist göra. Ni förstår nog att jag hellre sprang runt och fångade ögonblicken genom kameralinsen.
 
Ricko fick också följa med ut i hagarna men han gick hem igen lika fort. 
 
Äntligen är det helg. Den här veckan har varit förbaskat lång. 
 
Måste bara få visa när Mickan och Victor spelade kalaha med mitt egengjutna betongkalaha.
Igår kom en man förbi som ville få hjälp med att bli utsläppt från bommen ovanför oss. Jag vet inte HUR han lyckats komma in där för han påstod att han åkt in från andra änden men mig veterligt ska det vara en vägbom även där. Han sa att den var dragen åt sidan. Hmmm undrar om nån med oärliga avsikter roat sig.
 
Iallafall så bad han om ursäkt för att han kom och störde i idyllen. Hmmm ja kanske att det är en idyll att bo som jag gör. Hästarna i hagen, betandes med svansarna viftandes för att mota flygfän, hönsen frigående och tuppar som tävlar i galandets ädla konst och en skällande hund. 
 
Idag fyller kycklingarna fyra veckor. Mamma höna börjar visst tröttna för hon har börjat sätta sig tillsammans med de andra när det är dags att sova. De små kommer inte så högt upp än så de sover ihopkurade strax nedanför på golvet. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Taskig mamma de har. 😉 kycklingarna alltså..
Kraam systeryster

2015-08-22 @ 16:45:22
Postat av: Marianne

Det är nog dags för dom små att lära sej hoppa upp ;)

Så säger nästan alla som kommer hit också...att vi bor idylliskt....:)

Svar: Jodå nu har de lärt sig. Bildbevis kommer endera dagen. När orken faller på
Kalla mig M

2015-08-24 @ 22:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0