DIY och lite annat.

Förra veckan fick jag sisådär 375 kg puts- och murbruk från herr J's arbetsgivare. Det var säckar som legat och blivit gamla. Jag var såklart tvungen att provgjuta lite.
Ljuslyktor gjutna i pappersmuggar och själva lyktglaset från ikea. Ikväll fick jag för mig att piffa till dem lite.
Sådär, då fick jag användning för hönsfjädrarna också. Pärlorna och pärlsnöret är köpt på TGR. 
 
Häromdagen bytte jag gardiner i sovrummet. Det blev ett helt annat rum. 
 
Jag skrev om att mamma höna börjat sova med sina vuxna polare och övergett bebisarna till natten. Det tog bara nån kväll innan de fått styrka nog i sina vingar att flaxa upp och sätta sig bredvid.
Den här lille killen (tror jag att det är iaf) valde att sitta bredvid farbror Fluff. 
 
 

Kommentarer
Postat av: N

Mysiga bilder :)

2015-08-26 @ 00:56:53
URL: http://nouw.com/nathaliemaria
Postat av: Marianne

Så söta små dunisar, när vi framruvade kycklingar satt dom på pinnen under hennes vingar när dom var jättesmå...det såg så himla kul ut med deras små fötter som stack fram..de var ju det enda man såg av de små

Svar: Hahaha ja de är så roliga att titta på. Ikväll hittade den vita kycklingen ett nytt ställe att hänga på. Bildbevis i eget inlägg.
Kalla mig M

2015-08-26 @ 22:21:50
Postat av: Helen

Så superfina ljuslyktor, tänk att något så enkelt kan bli så fint

Svar: Tack tack. Ja nån kommenterade på fb att betongens hårdhet, eldens ljus och fjädrarnas luftighet var en fin kombo.
Kalla mig M

2015-08-31 @ 11:45:37
URL: http://franminvraavvarlden.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0