Fryhyhyser

Ja, det är nån som glömt köpa hem pellets till kaminen. Hmmm ja vi är ju två som har kunnat fixa det men inte gjort sååå...
(arkivbild på kaminen när den tänder)
 
Därför ligger jag under värmefilten i soffan för att inte frysa till en isbit. 15 grader inomhus är liiite för kallt för att jag ska tycka att det känns helt okej. Jag eldar i köksspisen men det hjälper föga i vardagsrummet där pelletskaminen står tyst och kall idag. Att det blåser snåla vindar som känns som de går rätt igenom märg och ben gör inte saken bättre direkt.
 
Tack och lov att vi har oljeelement i sovrummen. Annars hade det varit rätt kyligt till natten. Vi har ju en luftvärmepump också men det känns som att den mest bara brummar och drar ström men värmer dåligt. Den sitter i trappen och den mesta värmen går ju uppåt såklart. Att vi har en takfläkt för att styra om värmen nedåt funkar sådär...
 
Min plan idag var att jag skulle ta en lite längre runda med ponnyn och leta mig via gärdena till sandvägen där de brukar köra med travhästarna. Och även ta en runda i skogen på de fina skogsstigarna som slingrar sig lite överallt där. Det är ett par kilometer dit bara. Men den här blåsten gjorde att lusten for sin kos. Jag frös bara jag stack ut näsan utanför dörren.
 
För nåt år sen när jag var på en sån stig och körde med Lillen så blev han attackerad av en lösspringande hund som tydligen kände sig väldigt hotad av en häst med vagn. Tur i oturen så blev Lillen inte skadad varken fysiskt eller psykiskt. Det hade ju inte varit så bra om han hade fått agg till hundar och då särskilt schäfertecknade hundar eftersom vi har en schäfertecknad hund själva. Ingen aning om vad det var för mupp som gick där ute med två hundar varav den ena då uppenbarligen inte borde gå lös. 
 
Det blev en tur till jobbet idag för o hämta hem Newbodykatalogen igen. Lite mer folk på plats idag och det var riktigt roligt att sitta en stund och prata om ditt och datt. Även om jag kände att jag inte var helt alert i skallen hela tiden. 
 
O så blev det bestämt idag att jag ska vara hundvakt en helg i maj. Den tasmanska djävulen ska låna Rickos bädd och äta upp hans godis. Tydligen skulle han packa redan nu. Bara mer än en månad kvar tills han ska sova över men det är inte mitt problem att matte och husse kommer att snubbla över packningen när den står i hallen. Hahaha
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh han är så lycklig! Den här gången tänker han inte flytta hem efter helgen så han har verkligen packat ALLT! ;-)

Svar: Hahahahaha underbart
Kalla mig M

2015-04-16 @ 09:04:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0