För fyra år sen

För fyra år sen skrev jag ett blogginlägg med rubriken: "jag kan spegla mig i dem också". 
 
De där skorna blev verkligen mina favoritskor den sommaren. Och nästa. Fast då hade de svarta banden gått av och jag bytte ut dem till blågula band. 
 
 
För övrigt så får vi se om det händer så mycket idag. Jag är fortfarande så galet trött. I morse var jag tvungen att kasta på mig kläder och ut och fånga rymmarponny. Det var Texas den här gången. Av nån anledning hade översta grindtråden ramlat på backen. Och Texas hade övat lite på sin hoppteknik. Så han gick här utanför på gräsmattan och mumsade när herr J tittade ut genom fönstret. 
 
Ett knäckebröd i handen och en tom hink dög som lockbete. 
 
När jag ändå var uppe och studsade (hrmm ja typ) så passade jag på att ge dem vatten och hö. Sen droppade jag tillbaka till sängen och somnade om. E har riskettan idag så hon hann inte med några lektioner i skolan och tänkte alltså ta sovmorgon. Men hon var uppe långt före mig sen iaf. Och hon hade precis hunnit med att bruncha hästarna när jag sa att jag hade gett dem frukost. Men jag tror inte nån av pållarna klagade direkt. Second breakfast liksom. 
 
Nu har jag landat hemma igen efter att följt E till stan när hon övningskörde dit. Och jag känner att det är massor som ropar på mig att jag ska ta itu med, men viljan/orken är svag. Och hjärnan är som sagt var fortfarande kokt.
 
Ikväll är det bollcore igen. Jag hade ju tänkt gå. Men då måste jag lyckas få i mig nåt att äta så jag orkar och inte tuppar av under passet. 
 
Igår när jag planlöst vandrade runt på Ikea så funderade jag seriöst på att krypa ner i nån säng och låtsas som att jag hörde till inredningen. Det är väl i Kina de har såna problem med att folk lägger sig att sova i sängarna på Ikea att de får byta sängkläder varje dag i dem.
 
Ett tag trodde jag dessutom att jag skulle bli tokig på riktigt där inne. Vid utställningarna där de byggt upp visningsrum och hela små hem så stod det en tv-apparat påslagen i precis varenda vardagsrum och ibland i sovrummen också. De hade nästan allihopa precis samma reklamfilm med soft musik påslagen fast i osynk så man hörde ljud från minst tre apparater samtidigt. De som inte hade reklamfilmen hade istället nån docka som såg ut att vara från mupparna som pratade. 
 
Plötsligt fick jag en overklighetskänsla som att jag var i en film och att det var på det här viset de visade att huvudpersonen höll på att få en psykos eller ett nervous breakdown. 
 
Tack och lov så kom jag vidare till köks- och badrumsavdelningarna och där fanns inga tv-apparater som mässade. 
 
Nä om jag skulle ta o äta lite grann då. Jag köpte hem soppa på tetra igår. Bara att hälla upp i en skål och värma i micron. Om jag kommer ur soffan det vill säga. Ja för jag la mig här med datorn i knät när jag kom hem. 
 
Jag skulle behöva tömma mobilen på bilder för den skriker om att jag har dåligt med minne kvar i den. Men det är också en sån där sak som kräver lite hjärnverksamhet och ptja, jag vet inte om jag har nån sån kvar.

Kommentarer
Postat av: marianne

Men vad jobbigt att vara så där trött hela tiden, är det vårtrötthet eller något infektion på gång?

Äter du något tillskott? Magnesium eller B-vitaminer?

Svar: Jag brukar dippa på våren men var o kollade mina värden i vintras. Allt var okej enligt läkaren. Järndepåvärdet var "lite lågt" som hon sa. Men inte hur lågt och bara att jag skulle ta järntabletter. Hos gyn fick jag veta att värdet var 5 o det ska va över 10 som kvinna.
Kalla mig M

2015-04-24 @ 09:43:28
URL: http://marresmams.blogg.se
Postat av: marianne

Då hoppas jag att det snart vänder :)

2015-04-26 @ 08:21:31
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0